Ömlik hozzájuk a pénz.

Az MBH Bank Nyrt. korrigált adózás előtti eredménye a harmadik negyedévben 128 százalékkal 107 milliárd forintra nőtt, míg az első három negyedéves korrigált adózás előtti eredmény 272,3 milliárd forintra emelkedett, amely 82 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit – tájékoztatott róla a pénzintézet csütörtökön.

A bank mérlegfőösszege szeptember végére 10 737 milliárd forintot ért el, amely az előző negyedévhez képest 2,4 százalékos növekedés, míg az egy évvel korábbinál 1,4 százalékkal alacsonyabb.

A bank korrigált tőkearányos megtérülése 25,4 százalékról 35,8 százalékra nőtt az év első kilenc hónapjában, amely a hazai piacon szinte egyedülállóan magas – emelte ki Krizsanovich Péter, az MBH Bank pénzügyi vezérigazgató-helyettese a közleményben.

A beszámoló szerint az MBH Bank 67,3 milliárd forint értékben fizetett bankadót és extraprofitadót az év első kilenc hónapjában.

Barna Zsolt, az MBH Bank elnök–vezérigazgatója a közleményben hangsúlyozta: a fúzióval nemcsak a korábbiaknál jóval nagyobb, de hatékonyságát tekintve is fejlettebb, új pénzintézet jött létre. „Az MBH bebizonyította, hogy képes stabil működés és tőkehelyzet mellett folyamatosan növelni eredményeit, és közben organikusan és akvizíciókkal is gyarapítani piaci részesedését” – állította a kormányközeli bankról.

Miután a Budapest Bank, MKB Bank és Takarékbank fúziójából létrehozott MBH Bank felállt, megbízták Várkonyi Andrea cégét, a Whitedog Mediát, hogy szervezze meg az új márka bevezető kampányát. Az gigabank egy részének tulajdonosa Várkonyi Andrea férje, Mészáros Lőrinc, a magyar állam pedig 30%-os tulajdonosa az új mamutcégnek.

Figyelemre méltó tény, hogy az MBH leányvállalata, az Euroleasing vette meg

Mészárosék új luxusjachtját,

a Rose d’Ort.

Ugyanakkor – finoman szólva is – döcögve működik a gigabank: októberben portálunknak számolt be saját esetéről egy dühös ügyfelük, akivel kibabrált a cég informatikai rendszere.

(MTI korrigálva/Nyugati Fény)