A német autógyártó Ingolstadtba viszi a termelés egy részét, ami nagy érvágás a magyar gazdaságnak, pláne a győrieknek.
Baj van: Menekül az Audi Orbán Magyarországáról?

Az Audi bejelentette, hogy a Q3-as modell gyártását részben átcsoportosítja a németországi Ingolstadtba. A döntés a vállalat hivatalos közlése szerint a gyártási kapacitások jobb kihasználását és a rugalmasság növelését szolgálja – számolt be róla többek között a 444.hu és a Telex.hu.
2026-tól Németországban készül a Q3-as
A német Automobilwoche információi szerint az Audi célja, hogy a Q3-as SUV gyártását 2026 őszétől az ingolstadti főüzemében is megkezdje. Ez nemcsak stratégiai áthelyezés, hanem része a cég globális gyártási újratervezésének.
Győrt nem zárják be – egyelőre
Az Audi hangsúlyozta, hogy a győri gyár nem kerül hátrányba, és nem terveznek létszámleépítést sem. Az utóbbi években a Cupra Terramar gyártása már most is korlátozza a Q3-as gyártási mennyiségét, ezért a gyártásmegosztás a vállalat szerint logikus lépés.
Stabil működés, rekordtermelés
2024-ben az Audi Hungaria 1,58 millió hajtásláncot és 179 710 járművet gyártott. A gyár árbevétele meghaladta a 8,6 milliárd eurót, és az alkalmazottak létszáma év végére 11 431 fő volt – derül ki az Audi hivatalos oldalán közölt adatokból.
Nem kivonulás, de intő jel
Bár a vállalat szerint ez nem jelent kivonulást Magyarországról, sokak szerint intő jel lehet arra, hogy a német tulajdonú cégek egyre kevésbé bíznak a magyar gazdaságpolitikai környezetben. A győri üzem továbbra is kulcsszereplője marad az Audi hajtáslánc-gyártásának, de a Q3 áthelyezése komoly gazdasági üzenetet hordozhat.
(Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI)