Luxusmárkák válsága? Amikor a csillogás is megremeg!

A luxusmárkák válsága jelei mindenhol láthatók: csökkenő eladások, visszaeső ázsiai kereslet és a másodkézből érkező divat térnyerése.

Luxusmárkák válsága? Amikor a csillogás is megremeg!

A divatipar koronázatlan királyai inognak. Először csak suttogták: „valami nem stimmel”. Most már látható a luxusmárkák válsága.

A bevételek esnek. A legendás házak sem tudják tartani a lépést.
Egyesek

10–15 %-kal

kevesebbet adnak el.

Ázsia már nem törzsvásárló. Kína lágyuló kereslete megrendítette a piacot. Turisták helyett helyi vevők ragaszkodnak az árengedményekhez.

Az infláció fájdalmasan hat. Drágább a gyártmány, drágább az üzemeltetés. A vásárlók mégis olcsóbb alternatívák felé fordulnak.

A használtpiac új sztár

Vintage táskák dömpingje önti el az eladótereket. A luxusmárkák válsága árnyékában nő a tolmácsoló másodkézből élmény.

Digitális trükkökkel próbálkoznak. Virtuális próbafülkék és NFT-k a kirakatban. Van, ami bejön. De a profit még várat magára.

A legsúlyosabb kérdés: visszatér-e a régi ragyogás? Vagy a luxusmárkák válsága végleg átírja a divatjáték szabályait? Csillogó jövő vagy elsikkadó aranykor – hamarosan kiderül.

(portfolio.hu)