A luxusmárkák válsága jelei mindenhol láthatók: csökkenő eladások, visszaeső ázsiai kereslet és a másodkézből érkező divat térnyerése.
Luxusmárkák válsága? Amikor a csillogás is megremeg!

A divatipar koronázatlan királyai inognak. Először csak suttogták: „valami nem stimmel”. Most már látható a luxusmárkák válsága.
A bevételek esnek. A legendás házak sem tudják tartani a lépést.
Egyesek
10–15 %-kal
kevesebbet adnak el.
Ázsia már nem törzsvásárló. Kína lágyuló kereslete megrendítette a piacot. Turisták helyett helyi vevők ragaszkodnak az árengedményekhez.
Az infláció fájdalmasan hat. Drágább a gyártmány, drágább az üzemeltetés. A vásárlók mégis olcsóbb alternatívák felé fordulnak.
A használtpiac új sztár
Vintage táskák dömpingje önti el az eladótereket. A luxusmárkák válsága árnyékában nő a tolmácsoló másodkézből élmény.
Digitális trükkökkel próbálkoznak. Virtuális próbafülkék és NFT-k a kirakatban. Van, ami bejön. De a profit még várat magára.
A legsúlyosabb kérdés: visszatér-e a régi ragyogás? Vagy a luxusmárkák válsága végleg átírja a divatjáték szabályait? Csillogó jövő vagy elsikkadó aranykor – hamarosan kiderül.