Űrutazás és fogadások – a magyar misszióra rárepült a net

Fogadások indultak az első magyar űrhajós új missziójára – a tét nem kicsi, és az online szerencsejáték világ is rárepült az eseményre.

Űrutazás és fogadások – a magyar misszióra rárepült a net

A magyar tudományos és közéleti figyelem fókuszában jelenleg egy rendkívüli esemény áll: a magyar űrhajós misszió hamarosan elstartol, és vele együtt egy teljesen váratlan őrület is elindult – ezúttal az online szerencsejáték világában.

Miközben Magyarországon mindenki büszkén figyeli, ahogy a következő magyar űrhajós – Cserényi Gyula – az űrállomás felé készül, a nemzetközi fogadóirodák máris meglátták az üzleti lehetőséget. A világ több pontján fogadási lehetőségek nyíltak a misszió különböző aspektusaira – és ezek közt nem csak technikai részletek, hanem meghökkentő és szórakoztató tétek is szerepelnek.

Mire lehet fogadni?

A legnépszerűbb tétek között szerepel: pontosan mikor éri el az űrhajó az ISS-t (Nemzetközi Űrállomás), hány órát tölt majd összesen az űrben a magyar űrhajós, és a legfurcsább: elsőként milyen nemzetközi híroldal ír róla angolul.

De akadnak kifejezetten vicces vagy kreatív fogadási lehetőségek is, mint például: hogy Cserényi küld-e vissza videóüzenetet magyar nyelven a Földre, vagy hogy elsírja-e magát az élő közvetítés során (komolyan!).

A magyar űrhajós misszió és a PR-hatás

A fogadási oldalak fellendülése jól mutatja, milyen hatalmas PR-értékkel bír a magyar űrhajós misszió – nemcsak tudományos, hanem médiapiaci szinten is. A világ figyel, a közösségi média pedig tele van spekulációkkal, mémekkel és „űrszelfikre” váró posztokkal.

Az esemény tehát túlmutat az űrkutatáson: újra napirendre került a magyar tudomány, és közben még a digitális szórakoztatóipart is megmozgatta.

Szerencse vagy stratégia?

Bár a legtöbb fogadás inkább játékos jellegű, szakértők szerint az ilyen típusú események körüli online aktivitás komoly adatokat is generálhat a közönség érdeklődési mintáiról, és megmutatja, hogy a tudományos eseményeket miként lehet tömegekhez eljuttatni új csatornákon keresztül.

A jövő most kezdődik

A magyar űrhajós misszió tehát nemcsak egy újabb lépés a világűr felé, hanem belépő a digitális kultúra új korszakába is – ahol a tudomány és a szórakozás határai egyre inkább elmosódnak.

(economx.hu)