A legfrissebb elemzések szerint továbbra is az utolsó sor közepén ülni a legjobb statisztikailag — mindössze 28%-os halálozási rátával –, de az igazi nyerő a mentéshez vezető menekülési út ismerete.
Fék nélküli biztonság? Így ülj a repülőgépen okosan

Ahogy arról a TIME és a Business Today is beszámolt, a statisztikák szerint a repülőgép hátsó középső szekciójában ülni a legbiztonságosabb választás – csupán 28 %-os halálozási aránnyal több évtizednyi baleseti adat alapján . A hátsó sorok túlélési rátája mintegy
69%
szemben az első harmad 49 és 56%-ával . A hátsó rész szerkezeti előnyeiben rejlik – kevésbé sérülékeny az ütközések során, és gyakran közelebb van a vészkijáratokhoz .
A wingszerkezet környéke is stabil helynek számít, mivel itt találhatóak a szerkezetileg gazdagabb részek és bejáratok . És bár az exit melletti hely lehet elméletileg életmentő (ahogy az Air India-túlélő, Viswashkumar Ramesh is megjárta az 11A helyről), maga a váltás nem garantál semmit – egyetlen túlélés sem alapoz mély következtetésre .
Az FAA és más szakértők egyetértenek: a túlélés legnagyobb esélye nem a sor- vagy helyszámon múlik, hanem azon, mennyire vagy felkészülve – a biztonsági tájékoztató ismerete, a biztonsági öv viselése, és a vészkijáratok számolása döntő lehet .
Összességében tehát érvényes a következtetés: ha tényleg többet szeretnél tenni a baleseti túlélés esélyéért, ne a sorra fókuszálj, hanem arra, hogy felkészült, tudatos és megfelelsz a biztonsági előírásoknak.