Évek óta dolgoztak rajta.
A kormány 2019 nyarán közölte: Magyarország kikötői területet és üzemeltetési koncessziót vásárolt az olaszországi Triesztben az exportra termelő magyar vállalkozások számára.
2020-ban, karácsony előtt egy héttel sikerült lezárni a tranzakciót, így
Magyarországnak ismét lett tengerparti kikötője.
Az AdriaPorts friss információ szerint a trieszti kikötői hatóság jóváhagyta a terminál rakpartjának műszaki és gazdasági megvalósíthatósági terveit, sőt, már kiírták a pályázatokat a munkálatok miatt.
Az első fázisban létrejön egy hajózható csatorna,
és annak úthálózathoz való csatlakozása. Jóváhagyták a várható kiadások gazdasági keretét is:
ez meghaladja majd a 45 millió eurót.
A rövidtávú tervek szerint az új Ro-Ro ( közúti és vízi szállítmányozás kombinációja – a szerk.) terminálhoz vezető csatorna kikotrása után részlegesen megépül a rakpart is.
Mellesleg a várakozások szerint
2026-tól a hazai vállalatok már használhatják a kikötő terminálját
– írta a napi.hu.
Továbbá az Il Foglio értesülései alapján a projekt összeköttetésben lesz a kínai Új Selyemút projekttel – a Budapest-Belgrád vasútfejlesztés is ennek keretében zajlik.