Nem könnyű az élet arrafelé.

A Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom vasúti fővonal felújítási helyszínén pár napja eltévedt a Budaörsről induló vonatpótló busz sofőrje, az utasok szóltak neki, hogy rossz irányba tartanak. Ráadásul Biatorbágyon a busz egyik ajtaja nem záródott be, így nyitott ajtóval kellett tovább utazniuk.

Akcióban a vonatpótló buszok

A szeptember 18-án kezdődött felújítások miatt a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom vasúti fővonalon megnövekedett menetidővel kell számolniuk az utasoknak. A Budaörs és Szárliget közötti, három megyét is érintő, 41 kilométeren keresztül vonatpótló busszal lehet közlekedni.

Eltévedt sofőr

A napokban osztotta meg elkeseredett bejegyzését egy utazó, egy bicskei közösségi média csoportban arról, hogy az aznap a 21:42-kor Budaörsről induló vonatpótló busz „eltévedt”. A sofőr rossz irányból hajtott be Törökbálintra, onnan, ahol Biatorbágy felől kellett volna érkeznie.

Egy szemfüles utas vette észre

A bejegyzés szerint egy utas szúrta ki, hogy valami nem stimmel, és szólt buszvezetőnek, hogy meg kellene fordulni, ezt követően pedig az utasok irányították a sofőrt, hogy merre menjen.

Vonalbejárást tartanak

A vasúttársaság közölte: „a vonatpótlási feladatra újonnan érkező kollégáik számára a munka kezdése előtt vonalbejárást tartanak. Mint írták, ennek ellenére előfordul, hogy „a helyismerettel nem rendelkező autóbusz-vezetőink utat tévesztenek, de ezzel kapcsolatban utaspanaszokat nem kaptunk.”

Jelentős változások

„Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújításának kezdetétől, szeptember 18-tól jelentősen módosul a vonatok menetrendje.

Utasainknak a három hónaposra tervezett vágányzár október 26-ig tartó első ütemében is már hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk. A Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vágányszakaszon az ütemterv alapján szeptember 18-tól október 26-ig az egyik (bal) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon.” – adta hírül a MÁV.

Levágják a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról

Nemrég kapott szárnyra az ügy, miszerint levágják a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról „A MÁV-nak a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (értsd 20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni, ezért az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után egyoldalúan bejelentette: október 4-től levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat” – írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid.

Nem várnak a vonatokra

Ez nem csak átszállási kényszert jelent Bécsben, ugyanis Ausztriában továbbra is pontosan szeretnék, hogy járjanak a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatokat nem fogják megvárni.

Megoldható lett volna

A korábbi közlekedési államtitkár közölte, az ügyet a legkisebb odafigyelés vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerült rendezni. Az, hogy ez így történik, egyet jelent: lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött.

Forrás: budapestkörnyeke.hu