Profik kezében vagyunk.

Noha Szijjártó Péter korábban azt ígérte, október 23-ától újra járhatnak a személyszállító vonatok Szeged és Szabadka között, a MÁV most arról tájékoztatott a honlapján, hogy a

„vállalkozónak felróható okokból”

kénytelenek későbbre halasztani az átadást.

A közlemény szerint készítettek egy friss műszaki vizsgálatot, ebben pedig azt állapították meg, hogy a biztosítóberendezések nem állnak készen arra, hogy elinduljon a személyforgalom a magyar oldalon, Szeged és Röszke között.

A MÁV szerint mindezek miatt

akár plusz egy hónapot is csúszhat a személyforgalom elindulása a vonalon.

Közleményük szerint

„a személyforgalom menetrendszerű közlekedtetéséhez és az ütemezett határátlépések megóvásához elengedhetetlenül szükséges biztosítóberendezés kiválasztása és telepítése ugyanakkor jelentős késéssel kezdődött meg.

A projekt részeként a vállalkozó egy cseh-magyar fejlesztésű vonatbefolyásoló és biztosítórendszer alkalmazása mellett döntött, ennek telepítésével azonban mostanáig nem tudott elkészülni, így a változatlan vállalkozói határidőtől, 2023. október 23-ától csupán a teherforgalom nappali közlekedése tud megindulni, a személyforgalom továbbra sem”.

Mint ismert, a vasúti pályát Orbán félanalfabéta strómanjának, Mészáros Lőrincnek a cége, a V-Híd építi.

A Szeged és Szabadka közötti vasútvonal felújítását 2021-ben kezdték el. A projekt magyarországi szakasza (Szeged és Röszke között) 14 kilométer hosszú, ezt 45 milliárd forintból építik újra, de nemrég újabb 5 milliárddal drágult a túlárazott, szétlopott projekt.

(via telex.hu)