A Costa Coffee és az Opinio felmérése alapján a megkérdezettek közel fele legfeljebb 20 000 forintot költ a karácsonyi vacsorára, 16 százalékuk pedig 20 ezer és 30 ezer forintot szán erre a célra.

Magyarok karácsonyi vacsorája

A Costa Coffee tájékoztatása szerint a magyarok 6 százaléka 30 ezer és 50 ezer forint között, 4 százaléka több mint 50 ezer forintot szeretne áldozni az ünnepi fogásokra. Természetesen ez attól is függ, hogy mekkora a család. Azonban a válaszadók negyede nem költ erre, mivel vagy vendégségbe megy, vagy nem ő fizeti a karácsonyi vacsorát. A kutatás alapján az ajándékok terén egyre tudatosabbak a magyarokra.

A megkérdezettek 35 százaléka ugyan vesz ajándékot, de előre megbeszélt összeghatárig teszi azt. Minden negyedik válaszadó kifejezetten hasznos, a mindennapi életben szükséges dolgokat vásárol, a válaszadók ötöde pedig egyáltalán nem vesz idén ajándékot.

A megkérdezettek 8 százaléka vesz prémiumajándékokat, például jó minőségű kávét, ugyanennyien közölték azt, hogy a vásárlás közben néha „elszalad velük a ló”, és sokat költenek ajándékra.

Úgy látszik, a saját készítésű ajándék még nem vált bevett szokássá, hiszen mindössze a válaszadók 5 százaléka gondolkodik ebben – közölte a Costa Coffee. A karácsonyi ajándékbeszerzést pedig a megkérdezettek 39 százaléka december elején kezdi el.

A felmérésben arra is kíváncsiak voltak, hogy mi az a három dolog, amit örömmel elhagynának a karácsonyi készülődésből.

Az élen a bevásárlás és tömeg, az extra kiadások és a tökéletességre törekvés, valamint az ezzel járó feszültség állt.

A Costa Coffee és a Caffe Vergnano kizárólagos forgalmazója Magyarországon a Coca-Cola HBC Magyarország. A kutatást az Opinio a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából 2023 decemberében 1151 fő megkérdezésével készítette. A minta reprezentatív a magyar 16-59 éves korú, okostelefonnal rendelkező lakosságra kor, nem, végzettség, lakóhely típusa és földrajzi elhelyezkedése szerint.

Kiemelt kép: pexels.com

Forrás: Femina.hu