A csalók már a Whatsapp üzenetküldő alkalmazáson keresztül is próbálkoznak.
„Szia anya, az alábbi szám az új számom. A régi telefonom elromlott. Tudsz nekem küldeni egy üzenetet Whatsappon?”
– ezzel az üzenettel is próbálkozhatnak a csalók a rendőrség tájékoztatása szerint.
„Ha ilyen üzenetet kapsz WhatsAppon, akkor tudd, hogy ez átverés! A csalók tárháza kifogyhatatlan, ezért kell nektek mindig résen lenni! Inkább legyetek mindig gyanakvóak, mint áldozatok”
– hívja fel a figyelmet Facebook oldalán a rendőrség.
Szakértők szerint 3 milliárd forintot csalnak ki negyedévente az internetes bűnözők jóhiszemű emberektől Magyarországon. Hogy hogyan védekezzünk ellenük? A Bank360.hu szakértőinek tanácsait az rtl.hu szedte össze.
Így tudsz védekezni a csalók ellen
„Válaszd az utánvétes fizetést!
Ne add meg közvetlenül a bankkártyád adatait! Ha a csaló webáruházak megszerzik ezeket, visszaélnek velük. Előfordul, hogy várnak néhány hónapot, és csak ezt követően emelik le a pénzt. Ha van rá mód, válassz biztonságos platformot, amelynél digitalizálható a kártya (Apple Pay, Google Pay, Simple Pay, Paypal), vagy fizess az átvételkor!
Így szúrd ki a csaló webáruházakat!
Ha nem a márka hivatalos oldala az, csak hasonlít rá, akkor jó eséllyel azért regisztrálták, hogy megtévesszenek. Ha a szerződési feltételekben nincs benne rendesen a cég neve, azt fordítóprogrammal készítették, a cég székhelyén a Google Maps szerint nincs is ott a bolt vagy raktár, esetleg nincs is címük, telefonszámuk, akkor ne vásárolj náluk semmit!
A futárcéget is nézd meg!
Kaphatsz olyan üzenetet, hogy további adatokat kell megadni a csomag érkezéséig vagy vámot kell fizetni. Ilyenkor hívd fel a futárcéget, és csak akkor tegyél bármit is, ha ők ezt megerősítik!
Ha felhívnak a bank nevében, gyanakodj!
Egyre gyakoribb, hogy a csalók banki ügyintézőnek adják ki magukat, hogy így szerezzék meg a naiv ügyfelek adatait. Általában azt hazudják, hogy veszélyben van az ügyfél számlája, és azonnal intézkednie kell. Tudni kell azonban: a bankok sosem sürgetik ilyen ürüggyel az ügyfeleket.”
Forrás: Házipatika.hu