Orbán gigaberuházásával valami nem stimmel.

Orbán Viktor pár hete, a kínai kommunista vezető, Hszi Csin-ping látogatásakor még büszkén beszélt a Budapest–Belgrád vasútvonalról. Ám az eső máris elmosta a soroksári szakaszt – írta meg a telex.hu.

A Budapest–Belgrád vasútvonal volt eddig a hivatkozási alap

Soroksáron, a Gombosszeg és a Török utca találkozásánál mutatta meg egy munkás a portál munkatársainak, hogy az eső gyakorlatilag elmosta a híres kínai beruházást. A két utca közti „völgyben” épül tavaly óta a Budapest–Belgrád vasútvonal egyik szakasza.

Itt mosta ki az éjszakai esőzés a völgy egyik oldalán lévő homokot, illetve egy részen a sínek alatti, talpfák közötti részt is.

Egy szakaszon konkrétan eltűnt a felhőszakadás után a talpfák alól a murva. A sínek alá is belátni.

Pár napja ástak ki egy munkagödröt, azonban kezdhetik elölről a munkát, „a heves esőzés miatt ugyanis beomlott a rész”. A Gombosszeg utcai részen is ugyanaz történt, bár erről csak annyit mondott: „jó, hogy nem a másik oldal omlott le, annak ki van kövezve az alja”.

Lezárták az utcarészt is

Szerdán lezárták a saras utcarészt, a helyi Facebook-csoportok szerint

rámenni is veszélyes, mert beomolhat.

Az egyik lakó szerint nem az eső, hanem az építkezés tette tönkre a területet. Mint mondta:

„Itt fák voltak régen, azok tartották a homokot.

Kivágták, vasrudat raktak a helyére, aztán nem bírta az esőzést, de hát mit lepődjünk meg?”

Nemrég indultak újra a munkálatok

A kínai–magyar építőcsapat által tavaly szeptemberben leállított vágányépítési munkálatok a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszán májusban indultak újra. Ám, ahogy a példa mutatja, az időjárással nem számoltak a tervezők.

A Budapest–Belgrád vasútvonal az Orbán-kormány egyik kedvenc kínai beruházása. Bár sajtóhírek szerint a beruházás mintegy ezer év alatt térül majd meg, ugyanakkor Szijjártó Péter korábban ennél optimistább volt, amikor kijelentette: meglátása szerint ehhez elegendő lesz „csupán” 17 év.