Volt, akinek emiatt 6-7 órát kellett várnia a mentőautóra.

Hétfőn a fővárosban és Pest megyében egy szoftverfrissítés miatt késett több mentőautó az ellátással – számolt be róla az RTL Híradó.

Több mentősnek papíralapú dokumentációra kellett átállnia, emiatt pedig

volt olyan beteg, akinek 2 óra helyett 6-7 órát kellett várnia az ellátásra.

„A szegény irányítók, mondjuk úgy, vakon mozogtak, mert legtöbbször azt sem tudták, hogy aktuálisan merre járnak az autóik, tehát ha például útközben lett volna egy sürgős riasztás, nem tudták volna ránk bízni”

–fogalmazott egy mentőápoló. Hozzátette:

„velem történt meg, hogy bizony egy két órán belüli orvosi ügyelet által kért betegszállításra hat-hét óra múlva értünk oda. Addig otthon várakozott a beteg a mentőre.”

Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) ugyanakkor tagadta, hogy a táblagépek szoftverfrissítése akadályozta volna a betegellátást. Szerintük „a betegszállítási feladatokkal a tabletek frissítése nincs összefüggésben”. Azt ugyanakkor elismerték, hogy ha nem azonnali mentőszállítást rendelt el az orvos, akkor előfordulhatott hosszabb várakozási idő.

Videó:

(Borítóképünk illusztráció)