Az ázsiai vendégmunkások után a kínai tartalomgyártók is lehorgonyoznak Magyarországon.

Orbán Ráhelék döntöttek: jönnek a kínai influenszerek Magyarországra

Úgy tűnik, folytatódni fog a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) májusi Spice of Europe Influenszer Média Trip elnevezésű parádéja, amellyel kapcsolatban újabb furcsa részletek derültek ki.

„Olyan jól sikerült a májusi esemény, hogy ősszel ázsiai influenszereket hívunk majd meg

Kínából, Dél-Koreából és Japánból is, hogy a jövőben még több turistánk legyen az említett térségből is”

– árulta el Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke az index.hu-nak.

A májusi rendezvény keretében az MTÜ Budapesten látott vendégül számos, milliós közösségi médiás eléréssel és követőtáborral rendelkező nemzetközi influenszert, tartalomgyártót, hogy „a magyar fővárost népszerűsítsék”.

A Demokratikus Koalíció feljelentést tett

Megírtuk, hogy az üggyel kapcsolatban

a Demokratikus Koalíció hűtlen kezelés gyanúja miatt feljelentést tett

az influenszerekre elszórt több mint egymilliárd forint közpénz miatt.

A DK közleményében kiemelte: a miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel befolyása alatt lévő állami ügynökség hiába fizetett gigantikus összegeket a külföldi tartalomgyártóknak a budapesti látogatásukért, azok még

azt sem közölték posztjaikban, hogy Budapesten jártak.

Reagált a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke

Miután a DK feljelentést tett, a Magyar Turisztikai Ügynökség közleményt adott ki az ügyben.

„Ha a Demokratikus Koalíció továbbra is folytatja a minden szakmai alapot nélkülöző, hazug vádaskodásait, az MTÜ megteszi a szükséges jogi lépéseket”

– fenyegetőztek a közleményben.

Kész a terv: több ezer posztból fognak újra és újra posztolni

Guller az Indexnek azt mondta: szerinte „az eredmények” az MTÜ-t igazolják.

„A kampányainknak is köszönhetően Budapesten 20 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma a tavalyi év azonos időszakához képest. Ezek a turisták költenek a szálláshelyeken, az éttermekben, de utaznak taxival és vásárolnak is. Minden egyes forintjuk a turisztikai szektor szereplőit gazdagítja. Ebből a bevételből 4 százalékos turisztikai hozzájárulást fizetnek az államnak, és mi abból kampányokat szervezünk. Ha jól dolgozunk, több pénzünk lesz kampányolni, ha rosszul, kevesebb”

– ecsetelte az anyagiakat Guller.

„Az idén a külföldi marketingkeretünk egy részéből

nem a CNN forgat Magyarországról filmet, hanem a tartalomgyártók.

Az elkészült tartalmaknak megkaptuk a felhasználási jogát, így gyakorlatilag a következő hónapokban a közösségi média felületein ebből

a több ezer posztból fogunk újra és újra posztolni,

azaz gyakorlatilag a médiavásárlásunkat váltottuk ki az influenszerek által készített tartalmakkal”

– folytatta. Úgy tartja, ebben semmi szokatlan nincs, sőt, szerinte „ez az új trend a szakmában, amit az MTÜ-nek is muszáj követnie”.

Guller Zoltán megmagyarázta

Guller a DK feljelentésére is reagált.

„Határozottan követeljük, hogy vonják vissza a minden alapot nélkülöző, hamis állításaikat. A májusi influenszer-médiatripet a MTÜ szervezte azért, hogy népszerűsítse Budapestet. A világ legnagyobb tartalomgyártói ebben a pár napban több mint 1000 Instagram-sztoriban, 900 bejegyzésben és 200-nál is több TikTok-videóban osztották meg személyes élményeiket közösségükkel. A rendezvénynek köszönhetően így 150 országból közel 340 millió követőjük kaphatott képet Budapestről”

– magyarázta határozottan, hozzátéve: a szerződésben rögzített 477 szponzorált tartalmat túlteljesítve további 1500 organikus tartalmat osztottak még meg a meghívott tartalomgyártók a magyarországi tartózkodásuk alatt, ezek pedig további több tízmilliós elérést és megjelenést hoztak a fővárosnak – vélekedett.

„Tavaly 11 európai országban összesen kétmilliárd forintot költöttünk médiavásárlásra, Amerikában több mint 700 millió forintot. Ez az új típusú marketingkampány Európában egymilliárd, Amerikában 500 millió forintba került, és ebben az évben új piacokon is hirdettünk, mint például Brazíliában, Kanadában és az öböl menti arab országokban, az erre fordított összeg valamivel több mint 300 millió forint volt”

– mondta Guller.