Lázárék átvették és lerohasztoták.

Csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, a csepeli H7-es vonalon pedig 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve – tudta meg a hvg.hu.

Nincs pénz új kocsikra

Amióta Lázár Jánosék átvették, lerohasztották a HÉV-et.

A kocsik átlagéletkora közel 50 év, újak vásárlására pedig nincs pénz.

Nem tudnak elég működő szerelvényt forgalomba állítani. Ezért a MÁV–HÉV Zrt. a megszokott recepthez nyúlna: most decemberben is jelentős járat- és kapacitáscsökkentéssel igyekezne kezelni a helyzetet – értesült a portál.

Kiszivárgott, hogy a főváros és a BKKis hevesen ellenzi ezt a tervet.

Elkezdődött a 2025-ös menetrend tervezése

A legkésőbb 2025. január elején érvénybe lépő új HÉV-menetrend tervezési folyamata már elkezdődött.

Lázárék már a menetrendi tervezetről szóló előkészítő anyagokban is bevallják, hogy a jövőben

„a rendelkezésre álló járműkapacitás a jelenlegihez képest

4 motorvonat egységgel kevesebb jármű napi forgalomba adását teszi lehetővé”.