Rengetek hír felröppent a munkálatokról.
A MÁV és vállalkozója között hatályos szerződés szerint folyik a Budapest–Belgrád vasútvonal felújítása – közölte a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium a vg.hu-val az említett vasútvonal kivitelezése kapcsán.
Korábbi értesülések szerint ugyanis az építkezésen dolgozó V-Híd Zrt. – és így Mészáros Lőrinc – emberei és munkagépei egyik napról a másikra átvonultak a Biatorbágy-Szárliget közötti szakasz építkezésére. Az ország legfontosabb vasútvonalán jelentősen megnőtt a menetidő az utóbbi időben – a pálya korossága miatt az illetékes minisztérium elrendelte 29 kilométernyi szakasz felújítását.
Emellett a Telex nemrég arról számolt be, hogy
a kínaiak felhagytak a vasútvonal körüli munkálatokkal, valamint leállították a projekt finanszírozását is
– információk szerint a kínaiak olyan részfeladatokba ütköztek, amelyeket nem tudnak megoldani az európai szabványok szerint.
Lázárék szerint azonban nincs ok a pánikra: megosztották, hogy
a Soroksár–Kelebia szakaszon folyamatosan folynak a kivitelezési munkálatok.
Megjegyezték, hogy jelenleg is zajlik a vasúti rendszerek tervezése, előkészítése, kivitelezése. A minisztérium külön megemlítette a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer kiépítését is. Úgy fogalmaztak:
„a teljes vasútvonal működőképes, az Európai Unió műszaki előírásainak megfelelő rendszerének kiépítésére vállalt kötelezettséget”.
Lázárék nem említették, hogy a kínaiak nem tudják megvalósítani a projektet. Sőt, éppen a minap jelent meg a Magyar Közlönyben egy határozat arról, hogy a kormány 648 millió forintnyi többletforrást biztosít a építkezéshez.