Ennyi volt.

Még júliusban jelentették beideiglenes intézkedésként”, hogy mintegy tíz vasúti mellékvonalat zárnak be. A döntést a „jármű- és személyzethiányra” hivatkozva hozták meg. Most a 24.hu arra hívta fel figyelmet, hogy bár decemberig azt ígérték, felülvizsgálják az intézkedést, kiderült,

Orbán Viktor kormánya már nem számol a vasúti közlekedés helyreállításával.

Az érintett vonalakon a MÁV által közzétett, december 10-étől hatályos új menetrendekből kiderül: maradnak a buszjáratok, amelyek több szakaszon még a korábbinál is ritkábban fognak járni, illetve van olyan, ahol több település megállóját is kihagyják, hogy ezzel csökkentsék a két végállomás közti menetidőt.

A MÁV indoklása szerint a menetrendi változásokkal azt szeretnék elérni, hogy „kedvezőbbek legyenek a vonatokhoz való csatlakozások”.

Az új menetrendet a MÁV még a múlt héten jelentette be, amikor azt közölték: még az idén döntés születhet a jövőbeli közlekedési formáról az érintett vonalak esetében, ugyanakkor a mostani közleményben

már semmi sem utal arra, hogy januártól vagy a belátható jövőben újra járhatnak a vonatok az érintett mellékvonalakon.

A regionális közlekedésben évek óta tapasztalható járműhiányt hosszabb távon

csak a MÁV-Start által kidolgozott járműstratégia végrehajtásával lehet megoldani.

Az ezt is magában foglaló, 10 éves vasútfejlesztési koncepciót a szaktárca kormányelőterjesztéssé formálta és benyújtotta a kormánynak

– közölte a MÁV.

A Közlekedő Tömeg nevű szervezet már a múlt héten felhívta arra a figyelmet, hogy az augusztusban bezárt vasútvonalakon teljesen megszűnik majd a személyszállítás – ezt a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium a pótlóbuszok alacsony kihasználtságával próbálta indokolni.

A MÁV új közleményében szerdán azt írták:

„Egyes sajtóhírek ellenére a módváltás után sem csökkent az utazások száma az adott viszonylatokon. A párhuzamosan közlekedő vagy azonos településeket összekötő menetrend szerinti buszjáratok

átvették a helyi utasok egy részét.