Messze nem a tervek szerint halad a beruházás.

Ahogy arról már beszámoltunk, a magyar fél megbízhatatlansága miatt az osztrák vasút levágta Magyarországot az európai hálózatról: elegük lett a magyar szakaszon rendszeresen felhalmozódó késésekből, amely a nemzetközi vonatok esetében sok bosszúságot okoz az utasoknak.

A fenti eset a személyszállítást érinti, de az áruszállításnál még rosszabb a helyzet

– erről írt csütörtöki cikkében a HVG360.

A magyar vasúti infrastruktúra ugyanis teljesen alkalmatlan a megnövekedett tehervonat-forgalomra, amely a Magyarországra települő új cégeket szolgálná ki, pedig ezek a vonatok több ezer kamiont váltanának ki.

Most jókora botránnyal fenyeget, hogy koncepciótlanul fogtak bele az ipartelepítésbe. Az első gyárak jövőre már termelni kezdenek, így a kínaiak a HVG értesülései szerint megkeresték a magyar kormányt, hogy megérdeklődjék: miként tudják majd szállítani az árukat.

Logikus lenne a válasz, hogy éppen erre találták ki a Budapest és Belgrád közötti vasútfejlesztést. Csakhogy az éppen elakadt

– bár ezt a volt szerb közlekedési miniszter igyekezett szerdán cáfolni.

A munkákba a kormányfő barátjának, Mészáros Lőrincnek a vasútépítő érdekeltségeit vonták be, ezzel a magyar kormány 4-5 évre elhúzta a kivitelezést. Ráadásul Lázár János parancsárára Mészáros emberei és munkagépei egyik napról a másikra átvonultak a Biatorbágy–Szárliget közötti szakasz építkezésére.

Az is kiderült, hogy sem a kínaiak, sem Mészárosék nem képesek kiépíteni az európai szabványoknak megfelelő biztosítóberendezést. Emiatt egyrészt még későbbre tolódik a megvalósítás, másrészt még drágább lesz a projekt.