Miközben januárban leállt az esztergomi üzem.
A Magyar Suzuki Zrt.-nél több száz vendégmunkás dolgozik annak ellenére, hogy a termelés jelentősen csökkent az elmúlt hónapokban az esztergomi gyárban – írta meg a penzcentrum.hu.
Csökkenő termelés
A Suzuki Japánon és Indián kívüli gyáraiban jelentősen csökkent a termelés az elmúlt hónapokban. Közel 30 százalékkal kevesebb autó került le a futószalagról. Ez az esztergomi gyár esetében is így történt, sőt januárban egy időre le is állt a termelés.
Mint megírtuk: az esztergomi Suzuki gyárban január 15. és január 22. között felfüggesztették a Vitara és S-Cross típusú modellek gyártását. A leállás hátterében a vörös-tengeri események húzódnak meg, amelyek következtében akadozni kezdett az ellátás. A magyarországi gyárban
2300 autóval kevesebbet gyártottak az év első két hónapjában,
mint a tavalyi azonos időszakban.
A február azonban fordulatot hozott: összességében több mint 10 százalékkal több autót gyártott a Suzuki idén februárban, mint egy évvel korábban. A vállalat jelentésében régiónként megnézhetjük az üzemek teljesítményét: a japán üzemekben 22,9 százalékos volt a növekedés, Indiában pedig 11,5 százalék.
Magyarországon azonban egy éve megfigyelhető a termelés csökkenése.
A Suzuki az idén 130 ezer autó gyártását tervezi a 2023. évi 160 ezer után – közölte még februárban a hazai vállalat.
Több száz vendégmunkás dolgozik Esztergomban
Jelenleg az esztergomi Suzuki-gyárban 3500 ember dolgozik. Ebből
hozzávetőlegesen 600 fő szlovák és 300 fő vendégmunkás
– írták a portál kérdésére.
„Az elmúlt évek tudatos toborzási tevékenységének eredményeképpen, vállalatunk jelenleg a gyártósoron nem szembesül munkaerőhiánnyal. Célunk hosszú távon mérnökökkel erősíteni munkavállalói állományunkat”
– tették hozzá.
Tavaly júliusban a Demokratikus Koalíció már követelte, hogy a magyar adófizetők pénzéből hazai munkavállalókat és ne vendégmunkásokat foglalkoztasson a cég.
Kapcsolódó:
Mutatjuk, hogyan teszik tönkre a vendégmunkások a magyar dolgozókat